Jeden z posledných dlhších rozhovorov s Egonom BONDYM. Po prvýkrát vyšiel v knihe Kto, ak nie ty? (SOFA 1998), ktorá sa medzitým vypredala. Pretože viaceré z myšlienok originálneho filozofa, básnika a spisovateľa naďalej inšpirujú, znepokojujú, a aj keď sa s niektorými dá polemizovať, bola by škoda, keby ostali zabudnuté.

Keď roku 1992 otvorili v Paríži Disneyland kopírujúci americký vzor, európski návštevníci ho dlho ignorovali. Odmietali tráviť voľné chvíle s deťmi pri fotení s Mickey Mausom a „otrasnému, príšerne nevkusnému“ parku vyhlásili bojkot. Jeden zo známych francúzskych režisérov mu dal dokonca prívlastok „kultúrny Černobyl“. Akcie Eurodisneylandu hrozivo klesali, až...

Čo robia zakladatelia firiem ako Apple, Ikea či Oetker inak, než väčšina ostatných? Ako môžete dosiahnuť to, o čom sa odvažujete zatiaľ iba snívať? Autor tejto knihy analyzoval životnú cestu 50 úspešných osobností – podnikateľov, športovcov, umelcov a vyselektoval vlastnosti a stratégie, ktoré vedú víťazov.

John Sculley bol prezidentom spoločnosti PepsiCo, keď ho v roku 1981 lanáril Steve Jobs, pretože firma Apple naliehavo potrebovala niekoho s profesionálnymi skúsenosťami v marketingu. Keby Sculley ponuku prijal, jeho rodina by sa musela sťahovať na druhý koniec USA a pritom za menší plat. Sculley najskôr odmietol, no potom rozhodla jediná Jobsova veta: „Chceš do konca života predávať sladkú vodu, alebo chceš zmeniť svet?“

Deepak Chopra je americký lekár s indickými koreňmi – a autor 60 bestsellerov, ktoré boli preložené do 90 jazykov sveta. Spája v nich západný realizmus s východnou duchovnosťou do zaujímavého mixu techník na efektívnejšie zvládnutie životných úloh, či už v oblasti úspechu, lepších vzťahov alebo zdravia, keďže Chopra je predovšetkým lekár.

Ing. MARTIN MAREK, filozof, mystik, autor knihy Úsvit a súmrak ducha. Elektrotechnický inžinier, pracoval v armádnych zložkách i ako výchovný pedagóg vo väzení. Žije v Trnave. Na svojich prednáškach a seminároch vedie ľudí k tomu, aby sa hľadaním vnútorného pokoja zbavovali strachu. Tvrdí: „V tomto Univerze je možné všetko a my máme právo meniť udalosti života v harmonický prospech celého sveta“.

Kto: Otec-zakladateľ techník osobného rozvoja. Najpredávanejšia kniha: Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí. Najdôležitejšia lekcia: „Najväčšie poznanie, ktoré som získal od života, je ohromujúca dôležitosť toho, na čo myslíme. Naše myšlienky nás robia tým, kým sme. Ak zmeníme naše myšlienky, zmeníme aj naše životy.

Kto: Guru podnikateľov, školiteľ a autor bestsellerov o ceste k úspechu. Najpredávanejšia kniha: Zjedzte tú žabu. Najdôležitejšia lekcia: „Úspešných ľudí spoznáte podľa toho, že majú tri kvality.

Kto: Človek hravý, hravec. Najpredávanejšia kniha: Ako robiť to, čo vás baví, a dostať za to zaplatené. Najdôležitejšia životná lekcia: „Ak sa budete venovať svojim naozajstným záujmom a ak to budete robiť poriadne, zarobíte viac peňazí, ako keby ste sa hnali len za bohatstvom.

Kto: Guru minimalizmu. Najpredávanejšia kniha: Sila jednoduchosti. Najdôležitejšia lekcia: „Pevne verím v jednoduchosť. Môj život je kvalitnejší, keď ho zjednoduším, keď odstránim všetky rušivé vplyvy a som schopný vychutnať si veci, na ktorých záleží.“

Nájdete nás na FB