Kvalitný a dostatočný spánok - základ spokojného života

Kvalitný a dostatočný spánok - základ spokojného života

Napísala 

Nespavosť predstavuje pre veľkú časť populácie výrazný problém. Nekvalitným spánkom totiž trpí čoraz väčšie percento ľudí. Dnes približne každý tretí z nás.

Priemerná dĺžka spánku by sa mala pohybovať medzi 7 až 8,5 hodinami. Keď sa človek prebudí svieži a plný energie do ďalšieho dňa, môže si s pokojným svedomím povedať, že sa dobre vyspal. Pokiaľ tomu tak nie je, siahne po bylinkách alebo doplnkoch stravy. Napríklad pre osvedčený doplnok stravy GS Dormian Rapid. Obsahuje účinné látky kozlíka lekárskeho a medovky, chmeľu a mučenky a hlavne, je nenávykový.

Nespavosťou trpí veľa ľudí, zvlášť v staršom veku. Napriek tomu sa ešte nedávno nepovažovala za vážne ochorenie a lekári sa o ňu zaujímali len výnimočne. V súčasnosti je to už našťastie inak. Môže za to čoraz väčší počet nespavcov. Podľa oficiálnych správ trpí nespavosťou 10 - 15 % ľudí. Skutočný počet je však podstatne vyšší.

A aké sú najčastejšie príznaky nespavosti? Predovšetkým ťažké zaspávanie, ktoré trvá dlhšie ako 30 minút po zaľahnutí, a časté či skoré prebúdzanie. Po zlom spánku nasleduje únava v priebehu dňa, poruchy sústredenia a pamäti, podráždenosť, náladovosť, bolesť hlavy, a najmä strach z ďalšieho „nevyspania sa“.

Dlhodobá nespavosť môže spôsobovať úzkostné poruchy, ktoré vedú k závažným psychickým ochoreniam. Nespavosť a depresie bývajú častou príčinou pracovnej neschopnosti. A čo viac, „vďaka“ nespavosti a depresiám sa život môže skrátiť až o 10 rokov.

Čo teda môžete robiť, aby ste mali kvalitnejší spánok?

Dôležitá je správna spánková hygiena, teda úprava režimu v priebehu dňa a zaspávania. Pomáha, samozrejme, farmakoterapia, kúpeľná a fyzikálna liečba, či akupunktúra.

Okrem klasickej liečby môžete vyskúšať aj rôzne podporné prostriedky, doplnky stravy, bylinné čaje a tieto overené rady:

•    Uložte sa k spánku medzi 21. - 22. hodinou, vtedy býva spánok najzdravší.
•    Vyvetrajte miestnosť, v ktorej spíte. Dbajte na čistotu a strednú vlhkosť.
•    Skúste, či nie ste citliví na magnetické silové polia - hlava by mala smerovať na sever a nohy na juh.
•    K spánku sa ukladajte čistí a uvoľnení. Upokojujúco pôsobí kúpeľ s pridaním vhodných olejov a bylín.
•    Bielizeň, v ktorej spíte, by mala byť pohodlná, bavlnená alebo hodvábna, určená iba na  spánok. Je vhodné ju často prať, vetrať a vystavovať na slnku.
•    Oblečte si na noc okrem iného aj teplé froté ponožky s voľným okrajom (bez gumičky).
•    Pred zaľahnutie na lôžko zaraďte rituál k lepšiemu navodeniu spánku, môže ním byť krátke čítanie knihy a podobne.
•    Dajte si pred spaním hrnček ohriateho mlieka osladeného medom alebo kakao.
•    Ak ležíte v posteli a snažíte sa zaspať dlhšie ako 30 minút, vstaňte a choďte žehliť alebo robiť niečo, čo vás inak nebaví. Po nejakom čase sa ospalosť dostaví.

Obľúbeným a účinným doplnkom stravy, ktorý prinesie úľavu, je GS Dormian Rapid. Obsahuje maximálne možné množstvo účinných látok kozlíka lekárskeho a vysoké dávky extraktov medovky, chmeľu a mučenky. Látky použitých bylinných extraktov pomáhajú k dobrému a kvalitnému spánku a vďaka vyváženej kombinácii týchto látok je zaručená stabilná účinnosť prípravku.

Účinné látky obsiahnuté v GS Dormian Rapid sú uchované v inovovanej, rýchlo sa rozpadajúcej kapsuli, vďaka ktorej sa uvoľnia už za 4 minúty od podania. To zaručí rýchle a prirodzené zaspávanie, pokojný a posilňujúci spánok počas celej noci a celkové zvýšenie kvality spánku.

GS Dormian Rapid nájdete vo všetkých lekárňach alebo v eshope


 

Posledná úprava 27.06.2019

Nájdete nás na FB