Denník večnej dietárky a iné zdravé novinky

Denník večnej dietárky a iné zdravé novinky

Napísala 

Dnešná porcia kníh o rôznych cestách za zdravím: ako si udržať čistý a dobre fungujúci „druhý mozog“, teda trávenie; ako si dať pauzu od jedla jeden deň v týždni; ako si písať denník a spolu s večnou dietarkou sa konečne dopracovať k vysnenej postave; a ako si písať a kresliť denník a konečne sa dopracovať aj k lepšej nálade a pohode.

Adrian Schulte
JAK SI HÝČKAT ZDRAVÁ STŘEVA
CPress, 182 s.

Prečo črevá ovplyvňujú náš zdravotný stav i hmotnosť, tak znie podtitul bestselleru nemeckého autora, lekára, ktorý sa špecializuje na prírodnú medicínu a liečbu podľa metódy F. C. Mayra. Rakúsky lekár Franz Xaver Mayr sa už pred sto rokmi venoval problémom tráviaceho traktu. Od roku 1906 pracoval v Karlových Varoch, neskôr roky vyvíjal šetrné procedúry, ktoré regenerovali tráviaci systém. Prednášal na berlínskej Charité a na klinike Mayo v USA, na vrchole kariéry založil Mayrovu lekársku spoločnosť. V Bodensee dnes funguje úspešné centrum s jeho menom, ktoré využíva prírodné terapie porúch trávenia a učí pacientov zdravo sa stravovať. Autor tejto knihy doktor Schulte začínal svoju prax ako lekár tropickej medicíny. Všimol si, že aj v tropických krajinách patriacich zväčša do tzv. „tretieho sveta“, začali ľudia trpieť civilizačnými ochoreniami, čo spojil s nástupom západného systému stravovania. Keď sa po dvadsiatich rokoch skúseností presvedčil, že stav čriev do značnej miery rozhoduje o celkovom zdraví človeka a že úpravou trávenia sa môže pacient vyliečiť z mnohých ochorení, ktoré navonok s trávením nesúvisia, napísal túto knihu. Nájdete v nej aj ozdravný program očisty čriev, ktorý každému pacientovi s poruchami trávenia odporúča realizovať minimálne raz do roka.



Brad Pilon
JEZTE! NEJEZTE! JEZTE!
Grada, 152 s.

Schudnite metódou krátkodobých pôstov, radí autor tejto knihy tým čitateľom, ktorí už – a bez výsledku – vyskúšali niektorú, alebo viaceré, ak nie všetky existujúce diéty. Nepotrebujete stravovací plán, ani špeciálne recepty, ani tabuľky so „zdravými“ a „zakázanými“ potravinami. Výživový poradca Brad Pilon považuje za jeden z najefektívnejších spôsobov chudnutia a navyše najlepší životný štýl krátky pôst trvajúci 12-72 hodín. Dajte si pauzu od jedla jeden (prípadne dva dni) v týždni. Jedzte menej, pridajte najmä zeleninu a ovocie, cvičte, ale tak, aby vás pohyb tešil, dajte si pozor, aby ste sa o cvičenie nezačali zaujímať obsesívne, pretože to všetko už je stres, a základná zásada chudnutia znie: nestresujte sa, užívajte si život. Autor podporil svoje odporúčania osemnástimi stranami s odkazmi na vedecké štúdie, ktoré potvrdzujú prínos menšieho obmedzenia stravy – pozor! nejde mu o žiadne extrémne a dlhotrvajúce pôsty, ale o pestrú stravu a umiernenené jedenie, ktoré v pohode zvládne každý človek popri práci a nárokoch, ktoré na neho kladie bežný život.



Patricia Janečková
DENÍK VĚČNÉ DIETÁŘKY
Grada, 176 s.

Kníh o chudnutí je na knižnom trhu naozaj požehnane – čo svedčí hlavne o tom, o aký vážny problém ide. Patricia Janečková tesne pred päťdesiatkou zistila, že jej pribudli kilogramy, ktoré sa jej vôbec, ale vôbec nepáčia. V tomto veku sa však úspešné chudnutie považuje takmer za zázrak. Napriek tomu sa jej podarilo nielen zhodiť nadbytočných desať kilogramov, ale aj zlepšiť kondíciu a popritom napísať vtipný záznam každodenného boja: „Svojím príbehom chcem všetky ženy aj mužov s nadváhou uistiť, že na svojej redukčnej ceste nie sú sami. Pokúsila som sa pravdivo popísať trápenia, obavy a pocity zmaru, ktorým sa nevyhne nikto, kto si stanoví za cieľ štíhlejšie a zdravšie Ja. Predovšetkým som však nechcela stratiť humor. Keď sa na celú vec začnete dívať ako na zábavu, zistíte, že je všetko ľahšie.“ Denník ženy, ktorá striedala nadšenie s omylmi a pádmi, vlastný pohľad s radami trénera, až dospela do štádia, že sa jej „kilá pustili“ a bez jo-jo efektu sa jej darí udržať dosiahnutý stav, je inšpirujúci pre čitateľov a čitateľky aj tým, že ponecháva pre každého z nich prázdne strany na zápisy jedla, pohybu, spánku, chuti na sladké a najmä nálady, aby aj oni vydržali a konečne dosiahli vysnívanú a zdravú hmotnosť.


/>DENÍK PRO DUŠI
Relaxace, kreativita, inspirace
Grada, 128 s.

(Nielen) v predchádzajúcej knihe sme sa dozvedeli, že dobrá nálada je mimoriadne  potrebná pre dosiahnutie dobrého zdravia. Roztomilo ilustrovaný Denník pre dušu, ktorý vyšiel v češtine krátko po jeho prvom anglickom vydaní, vymysleli členovia spoločnosti pre duševné zdravie, ktorí dali dohromady mnoho jednoduchých a zábavných cvičení pre psychickú pohodu. Nechajte sa viesť týmto denníkom a zistíte, že byť kreatívni, zaznamenávať vlastné myšlienky a zážitky, kresliť si a vyfarbovať maľovanky, zbierať citáty, ktoré nás zasiahli hlboko do duše, ísť na vychádzku, relaxovať – to všetko nám pomáha vypnúť, pustiť problémy z hlavy, uvoľniť sa, znížiť hladinu stresu a tým získať viac energie na to, aby sme úspešne čelili každodenným výzvam. Buďte k sebe láskavejší a doprajte si pauzu. Zhlboka sa nadýchnite a začnite napríklad maľovať. Ak počujete v sebe hlas, že neviete maľovať, maľujte ďalej a ten hlas zmĺkne (to povedal kedysi Vincent van Gogh a ten určite vedel, o čom hovorí). Tvorivosť je nákazlivá, pošlite ju ďalej!   
 

 

 

Posledná úprava 12.10.2017

Nájdete nás na FB