Dovolenka so psom. Trnava

Napísal

Mnohí z nás si nevieme predstaviť život bez štvornohých miláčikov. Trávime s nimi voľné chvíle, berieme ich do prírody, na cvičiská, do tých kaviarní, do ktorých majú prístup. Počas práce ich nechávame doma a tešíme sa na večerné venčenie. Kam však s nimi, keď ideme na dovolenku? Ak nemáme rodinu, ktorá by sa o psieho miláčika postarala, volíme psí hotel, ktorý je pomerne drahý. Existujú aj ďalšie možnosti, áno, aj u nás na Slovensku, a s tými vás chceme v našom seriáli postupne zoznámiť.

Budeme mapovať tie hotely, v ktorých sú k psíkom benevolentní a prívetiví a môžete tam s nimi prespať a stráviť dovolenku. V úplnom srdci Trnavy, pod starovekými hradbami „malého Ríma“, ako toto mesto mnohých kostolov a pamätihodností nazývajú, sme našli hotel London. Má dvanásť izieb, reštauráciu a záhradu pod hradbami, do ktorej môže vojsť aj psí návštevník. Poskytuje služby najmä ako biznis hotel pre manažérov, konajú sa tu firemné akcie, svadby, školenia. A prečo umožnili prístup aj psom? Odpovedá riaditeľka hotela Ľudmila Novotná: – Lebo ich máme radi. Mali sme tu už huskyho aj psov, ktorí šli na výstavu. Psím hosťom môžeme poskytnúť misky s vodou a granule. Nocľah pre psa stojí päť eur na jednu noc. Psík by nemal byť hlučný a nemal by v noci štekať. Môžete ho nechať v izbe, kým si pôjdete pozrieť mesto, ale mal by byť vychovaný a dokázať byť ticho, aby nerušil hotelových hostí.

Náš deň v Trnave: S francúzskym buldočkom Rockym sme sa ubytovali na prvom poschodí v jednoposteľovej izbe. Rocky sa hneď zžil s novým prostredím. V záhradnej reštaurácii som ho vodítkom priviazala o stĺp, čašníčka mu doniesla vodu. Po večeri sme sa vybrali na kávu s priateľmi, ktorí žijú v Trnave. Centrum je blízko, boli sme tam o päť minút. Sadli sme si na kávu s kamarátmi, ktorí žijú v Trnave. Aj keď som mala vankúšik pre Rockyho, počas horúcej noci spal na chladnejšej  dlažbe v kúpeľni. Ráno sme spolu raňajkovali a po vyvenčeni – v okolí hotela nájdete vhodné trávnaté plochy – v izbe opäť zaspal. Mohla som sa bez obáv vybrať do mesta. Na recepcii som nechala telefónne číslo pre prípad, ak by vyvádzal (ale to on nerobí, je dobre vychovaný). Poobede som ho vzala na vychádzku. Rocky sa cítil veľmi dobre. Hotel London môžeme odporúčať milovníkom štvornohých kamošov.

Pri návšteve Trnavy môžete so psom navštíviť:

Nádvorie (Centrum súčasného umenia) s reštauráciou, je tiež dogfriendly
Synagoga Café – so psíkom sa dá posedieť na terase v tieni
Mestské opevnenie – prehliadku hradieb zdoláte aj so psom
Príjemná prechádzka po starých uličkách
Kaviarne s terasami v centre mesta
Výlet do blízkych Smoleníc, zámok má krásny anglický park, ktorý ocení aj váš štvornohý miláčik

Posledná úprava 14.08.2018
Michaela Conzarová

S Rockym na cestách. Dlhoročná novinárka sa rozhodla spomaliť a venovať príjemným a zmysluplným témam – gastronómii a cestovaniu. Spolu so svojím francúzskym buldogom Rockym prináša v cestovateľskom seriáli tipy na dovolenku po celom Slovensku, na ktorú sa môžete vybrať aj so štvornohým miláčikom.